Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Amőbázzon medvékkel!

A Triple Town játékot nagyon nehéz bármihez hasonlítani. Nem azért, mert annyira egyedi lenne, hanem mert minden hasonlat hülyén hangzik. Medvés ötödölő? Esetleg bokros amőba?

A játék lényege, hogy minél nagyobbra nőjjön a hatszor hat kockás pályán épített város. Az építkezés alapeleme a fűcsomó, ebből több százat lehet elszórni egy-egy játék alatt. A növekedés úgy zajlik, hogy az egymással érintkezésbe kerülő három azonos tárgyból egy nagyobb lesz. Három fűcsomóból bokor, három bokorból fa, három fából kunyhó és így tovább. A játékosnak egyedül arra kell figyelnie, hogy ne legyenek betölthetetlen üres kockák a pályán, amiket csak csoda folytán vagy a ritkán jövő kristály elemmel tud megszüntetni.

A játékos előbb-utóbb elrontja a parkosítást

A füvekkel és bokrokkal való legózást az nehezíti, hogy előbb-utóbb megjelennek az akadályozó elemek a pályán. A lépéskényszer miatt a legkevésbé kényelmetlen helyre lerakott jobbra-balra kódorgó medvék, amik csak akkor hagyják abba a mászkálást, ha teljesen bekerítik őket. (A medve természetesen továbbalakul sírkővé, abból templom lesz, abból katedrális.) Amikor pedig a játékos elkezd jól állni, akkor a szoftver telerakja a pályát ugráló nindzsamedvékkel. A vége mindig az, hogy a pálya betelik, mi pedig meglátjuk az elszúrt lehetőségeket, de már késő.

A Triple Town alapvetően ingyenesen játszható. A felhasználó több ezer körrel kezdi a pályafutását, amely több órányi játékra elég. A körök ráadásul idővel újra is töltődnek. Aki pedig hajlandó közel kilencszáz forintot kifizetni érte a Play Store-ban, vagy az App Store-ban esetleg a Steamen, annál a számláló eltűnik, és kap még pár pályát is ajándékba.

Nagy ritkán sikerül csak felépíteni a különböző kastélyokat

Gyorsan még itt, a cikk végén hívjuk fel a figyelmet arra, hogy a Triple Town bődületesen addiktív. Ahogy a világbirodalom-építős Civilizationt még egy körig játssza az ember, a medvés ötödölőből viszont indít még egyet. Úgyis csak öt perc egy játszma.

A játékot Samsung Galaxy Tab 10.1-en teszteltük.

0 Tovább

Portal 2: Újabb csavarás a féregjáraton

A Valve kultjátékának második része nehezebb nem lett, mint az első rész, de változatosabb feladványokat kínál, és legalább annyira szórakoztató - csak kicsit máshogy.

A Portal az egyik legszórakoztatóbb játék, amely valaha is megjelent, amely nagyon eredeti módon újította meg a kétezres évek egyik kedvenc videojáték-műfaját, az FPS-t (First Person Shooter, vagyis belső nézetes lövöldözős). Így aztán érthető, hogy a második rész megjelenését is jelentős várakozás előzte meg a játék kedvelői részéről.

A Portal különlegessége, hogy bár a megszokott FPS-környezetben játszódik, de mégsem gonosz űrlényekre, náci zombikra, vagy terroristákra kell benne lövöldözni. A játékos egyetlen "fegyvere" egy portálpuska: az eszközzel átjárókat lövöldözhetünk magunknak a falba, egyszerre maximum kettőt, amelyeken keresztül lerövidíthetjük az utat a pálya két pontja között. Az A és B kaput színek különböztetik meg egymástól: az egyik kék, a másik narancssárga, az egyiket az egér jobb, a másikat az egér bal gombjával lőhetjük ki.

0 Tovább

Ingyen játszható a magyar X-akták

Baljóslatú sötét üli meg Budapestet, egyedül sétáló nők tűnnek el nyomtalanul, az idejét paranormális magánnyomozóként tengető Kovács Béla pedig nekilát kideríteni, hogy ki lehet a rémtettek mögött. Bélát persze a játékos irányítja, a nyomozást megakasztó rejtvényeket egytől-egyig neki kell megoldania. A magyar és angol nyelven is beszélő böngészőben futó nyomozós kalandjáték kész van néhány hónapja, ám csak most került fel gyártója, az Extropia Games oldalára.

Tucatnyi nyomot kell megtalálnunk a szobában

A játék publikálásának komoly oka van, a cég a Kickstarter közösségi adakozóoldalon - korábban itt írtam róla - keresi következő játékának támogatóit. Az első, A vér útja címet viselő kaland így arra szolgál, hogy felkeltse az emberek kíváncsiságát a történet folytatásra iránt, hogy megkedveltesse a kickstarterezőkkel a Béla által lakott Árnyék Magyarországot. "Kedvező visszajelzésekben nem volt hiány, de nem kínáltak annyit a játékért, amennyit kapni szerettünk volna érte" - mondta Szegedi Péter, az Extropia vezetője, mikor rákérdeztünk a Kikstarteres próbálkozásra.

Beszélgetésekből szerezzük az információk egy részét

Az adakozó oldal jellegzetessége miatt a játék készítői több jutalmat is felajánlottak a költségekbe beszállóknak. Az egy dollárt ígérők neve bekerül a játék végére egy hosszú köszönő képrenyőre, tíz dollárért már bétatesztelővé válhatunk, azaz mindenkinél hamarabb hozzájutunk a játék majdnem kész verziójához. A játék koncepciórajzait, terveit tartalmazó digitális könyv megszerzéséhez ötven dollár, a készítésről szóló DVD-hez pedig egyenesen ötszáz dollárt kell ajánlani. A játékhősi ambíciókkal rendelkező támogatók ezer dollárért beleírathatják magukat a sztoriba. Jó lehetőség ez kezdő szörnyeknek vagy ambíciózus áldozatoknak.

A Kickstarternek buktatója is van, a csapat csak akkor kapja meg a pénzt, ha a támogatók a teljes 15 ezer dolláros összeget felajánlják. Ha egy cent is hiányzik, akkor a projekt bekerül a bukott ötletek közé, és az alkotók egy fillért sem kapnak. Péter nem aggódik a pénz miatt. Ha 25-40 nap után fel tudják mutatni a megigényelt összeg kétharmadát, az már elég, hogy gyorsan befektetők keresésébe kezdjenek a határidő lejárta előtt.

A következő Kovács Béla játékhoz szükséges pénz összegyűjtésére még 43 napja van az Extropia csapatának, és eddig két adomány van, összesen hat dollár értékben, a kalapban. Adakozni itt kell, a játék erre található, aki pedig mindkettőn túl van, az megnézheti Péter előadását a Flash játékfejleszésről, és a Béla-játék születéséről, amit az SFPortal meetupon tartott.

(Disclaimer: szabadidőmben az SF Portal meetup szervezője vagyok.)

0 Tovább

Zen útkeresés pasziánsz helyett

Ha van irodai zen, akkor az Entanglement a hozzáillő játék. Ehhez képest méga pasziánsz is adrenalinfröccsöket adagoló, őrült kaland, és akkor a másik Windows klasszikusról, az ultraerőszakos aknakeresőről nem is beszéltünk. A borzasztóan egyszerű játékban csupán hatszög alakú, vonalakkal telerajzolt lapkákat kell lepakolnunk úgy, hogy a vonalunk ne ütközzön a falba vagy a középpontba. Pluszpont jár azért, ha sikerül egyszer már használt mezőkön újra keresztülvezetni a vonalat, cél,hogy minél bonyolultabb gombolyag legyen a táblán. Passzolni, válogatni nem tudunk, az egyetlen eszközünk a lapka forgatása.

Az Entanglementből létezik fizetős iPad verzió, a Chrome böngészőbe telepíthető verziót pedig netkapcsolat nélkül is lehet játszani. A játék regisztráció nélkül is játszható, ha viszont el szeretnénk menteni az eredményeinket, akkor a Google fiókunkkal jelentkezhetünk be.

0 Tovább

Kvízjáték konzolért

Minél nagyobb egy tárgy, annál kínosabb, ha sikerül elveszíteni, és annál nagyobb öröm a meglelése. A Tengernyi Kaland nevű alternatív valóság játékban egy 300 éve eltűnt hajó után nyomoznak a játékosok, aminek a megtalálása biztos óriási boldogsággal jár. A hajó megleléséhez huszonhét kvízt, logikai játékot, wikipédiázással megoldható feladványt kell leküzdeni.

A Tengernyi Kaland nyomait nem csak a honlapon lehet megtalálni, néha ki kell merészkedni a közösségi oldalakra, keresőkre vagy a Wikipédiára is. Mert hát honnan máshonnan lehetne megtudni, hogy hány bálnát evett meg Cirein-cróin, a skót víziszörny. (Most az egyszer súgunk, hetet!) Az sem árt, ha játék közben észnél vagyunk, a tervezők - vagy épp megbízónk, Casper van Doom - csapdákat is elrejtettek a feladványokban.


A kvíz végére többet tudtunk a cápákról, mint ami valaha érdekelt

A játék elsősorban fiataloknak szól, az oktató részek, a kiberbiztonsági kitérők főleg őket célozzák, de a kvízek a felnőtteket is képesek lekötni. Mivel hosszas regisztrációra nincs szükség, az iWiW-es vagy a Windows Live-os jelszóval be lehet lépni a Tengernyi Kalandba, ezért érdemes gyorsan kipróbálni. A feladványok többnyire nem következnek egymásból, így szabadon lehet köztük ugrálni, nem kell abbahagyni a rejtvényfejtést, ha elakadtunk valamelyik fejtörővel.


Dallamjáték is van a feladványok között

A játék december negyedikéig tart, az egyéni játékosok Kinect vezérlővel felszerelt Xbox 360 konzolt és Intel Classmate iskolai laptopot nyerhetnek, a legjobb játékosokat felvonultató iskola pedig egy digitális táblával gazdagodhat.

0 Tovább

Letöltendő

blogavatar

Ha találsz egy jó appot, játékot vagy szoftvert, oszd meg velünk is a techbazis@origo.hu címen!

Utolsó kommentek