Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Így töröld az androidos nyereményjátékokat!

Többen is megkerestek már minket azzal a problémával, hogy androidos okostelefonjaikon váratlanul nyereményjátékok üzenetei jelennek meg. Mindegyikük jelezte, hogy az idegesítő üzenetek az SMS-ekhez hasonlóan jelennek meg, de nem mobilszámról érkeznek, és nem is e-mailben, ezért nem tudják kiirtani ezeket.

Próbánk során az iszlám csengőhangokkal került fel a telefonra az AirPush

Mint rövid vizsgálatot követően kiderült, az AirPush nevű mobilhirdetési szolgáltató kliense települt a készülékekre. Ez általában valamilyen applikációval együtt kerül a készülékre, és nagyjából naponta jelenít meg olyan magyar nyelvű üzeneteket a rendszer státuszsorában, amelyek különböző nyereményjátékokban való részvételre sarkallnak.

Az AirPush egyébként nem kémprogram, hanem legálisan működő mobilhirdetési szolgáltatás, bár meglehetősen agresszívan van jelen a készüléken, s többnyire a felhasználók azt sem tudják, melyik applikáció feltelepítését követően aktiválódott.

Szerencsére a probléma egyszerűen orvosolható a Google Playen elérhető különböző AirPush Detector appokkal. Ezek lefuttatásukat követően megmutatják, mely alkalmazások rendelkeznek az idegesítő hirdetések megjelenítéséhez hasonló funkciókkal. Segítségükkel egyszerűen kiszűrhető az üzenetek forrása, ezek megszüntetéséhez pedig elég törölni a kérdéses appot, vagy appokat.

0 Tovább

Reklámokat kell nézni az új Skype-ban

Ilyen lesz a reklám a Skype-ban

Az internettelefonos szoftver üzemeltetői hivatalos blogjukon bejelentették, hogy a Skype windowsos kliensszoftverét használóinak hamarosan reklámokat kell nézniük majd a szolgáltatatás ingyenes használatáért cserébe.


A jókora reklámcsík a program főképernyőjén (Home) jelenik majd meg, és fokozatos tesztelést követően fogják kiterjeszteni a felhasználókra. Doug Bewsher, a Skype marketingigazgatójának bejegyzése szerint a cég hisz abban, hogy ha a hirdetéseket a megfelelő módon tálalják, akkor az ezekből származó bevételek új szolgáltatások kifejlesztésére adnak majd lehetőségét.

Egyelőre a reklámok csak az amerikai, brit és német felhasználók Skype-programjaiban jelennek majd meg, mivel a cég csak ezeken a piacokon foglalkozik majd a hirdetések értékesítésével, így a magyar felhasználóknak egyelőre nem kell majd reklámokat bámulniuk.
Egyelőre nem akarják megbombázni sem a reklámokkal az ingyenes nettelefonálást biztosító szoftver használóit, ezért egy márka promóció egy nap csak egy alkalommal bukkan majd fel.

Noha a Skype marketingese elképzelhetőnek tartja, hogy később a főképernyőn kívül is bevezetnek reklámcsíkokat, azt nem tervezik, hogy a beszélgetések közben felbukkanó, zavaró hirdetéseket építsenek a szoftverbe. A reklámok a tartózkodási hely, nem és kor alapján targetáltak lesznek, de ha a felhasználónak erre igénye van, letilthatja személyes azonosításra nem alkalmas adatainak hirdetési célokra való felhasználását.  Nem a Skype az első cég, amely hirdetésekből termel extra bevételt, például a Microsoft Live Messengerében is megtalálhatóak a beszélgetések ablakaiban apró bannerek.

0 Tovább

Letöltendő

blogavatar

Ha találsz egy jó appot, játékot vagy szoftvert, oszd meg velünk is a techbazis@origo.hu címen!

Utolsó kommentek